A szív - 11 dolog, amitől egészségesebb lesz a szíved

Tápanyagok szív egészsége

A WHO ajánlása szerint zsírokból a napi energiabevitelnek százaléka származhat, 10 ezer kJ kcal napi energiabevitel mellett az elfogyasztott zsír mennyisége legfeljebb 80 gramm lehet, amit ma a legtöbb európai "túlteljesít".

A szív- és vérkeringésről

Az elfogyasztott zsírok mennyisége mellett - hatásuk szempontjából - azok összetételének is igen jelentős szerepe van. A zsírok és olajok kémiai szempontból jórészt trigliceridek, azaz glicerinből és zsírsavakból épülnek fel. A zsírokban előforduló zsírsavak három fő csoportba oszthatók: - telített zsírsavak, amelyek nem tartalmaznak a szénláncban kettős kötést, - egyszeresen telítetlen zsírsavak, amelyek a szénláncban egy kettős kötést tartalmaznak, - többszörösen telítetlen zsírsavak, amelyek a szénláncban két vagy több kettős kötést tartalmaznak.

tápanyagok szív egészsége beszélgetés a magas vérnyomás megelőzéséről

A táplálkozástudományi ajánlások szerint a telített zsírsavak mennyisége a teljes energiabevitelnek legfeljebb 10 százalékát, az egyszeresen telítetlen zsírsavaké 12 százalékát, a többszörösen telítetlen zsírsavaké százalékát tegye ki.

A többszörösen telítetlen zsírsavakat attól függően, hogy a minden zsírsavra jellemző láncvégi metilcsoporttól számítva hányadik szénatomnál található az első kettős kötés n-3, n-6 és n-9 zsírsavcsoportokra bontjuk.

tápanyagok szív egészsége amikor magas vérnyomás kerül fel

Egészségi állapotunkat ezeknek az aránya is befolyásolja. A telített zsírsavak elsősorban a szobahőmérsékleten is kenhető zsiradékokra jellemzők.

Étrendi ajánlás a szívbetegség elkerülésére

A növényi és állati olajok gazdagok telítetlen zsírsavakban. A többszörösen telítetlen zsírsavak egy részét, az esszenciális zsírsavakat - ellentétben a többi zsírsavval - az emberi szervezet nem képes előállítani, ezeket a táplálékkal kell bevinni.

7 Szív + Érrendszer támogató segítség

Az egészség megőrzéséhez az n-6 zsírsavak mennyisége a napi étrendben lehet nem több, mint szerese az n-3 zsírsavakénak. Hazánkban ez az arány erősen eltolódott az n-6 zsírsavak irányába.

tápanyagok szív egészsége magas vérnyomás fogyatékosság csoport

A tengeri halak olaja azért különösen értékes, mert olyan zsírsavakat, eikozapentaénsavat EPAdokozahexaénsavat DHA tartalmaz, amelyek csökkentik a vérrögképződés valószínűségét az érrendszerben.

A koleszterin Zsírszerű anyag a koleszterin is, amelynek igen fontos szerepe van a tápanyagok szív egészsége felépítésében és tápanyagok szív egészsége más életfolyamatban. Az ember szervezete képes a szükséges mennyiség előállítására.

tápanyagok szív egészsége hipertónia kezelése útifűvel

Túlzott mértékű bevitele azonban növeli a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulásának valószínűségét, ezért naponta legfeljebb mg fogyasztható. A koleszterin csak az állati eredetű táplálékokban fordul elő. Növényi eredetű tápanyagaink koleszterinmentesek, de tartalmazhatnak a koleszterinhez hasonló szerkezetű anyagokat, ún. Ezek azonban rosszul szívódnak fel, nem alakulnak át koleszterinné, sőt, némelyikük csökkenti a vér koleszterinszintjét.

Jó zsírok és rossz zsírok

A húsok általában mg, a sajtok megközelítően tápanyagok szív egészsége koleszterint tartalmaznak grammonként. Egy tyúktojás sárgája közel mg koleszterint tartalmaz. A tojásfehérjében viszont nincs koleszterin.

  1. Most megmutatjuk, hogy — a rendszeres testmozgás mellett — milyen tápanyagokat érdemes fogyasztanod ahhoz, hogy a szíved még hosszú évekig egészségesen dobogjon a mellkasodban.
  2. Életkor A szív- és vérkeringésről A szívünk egy csodálatos szerv.

A statisztikai adatok szerint gyakrabban szenvednek érelmeszesedésben azok, akik vérében a koleszterin szintje magas. Ezt a szintet a táplálékkal bevitt koleszterinen kívül az étkezések során elfogyasztott zsírok minősége is befolyásolja: a telített zsírsavak növelik, a többszörösen telítetlen zsírsavak csökkentik.

BetegségekEgyéb kategóriaMagas koleszterinMagas vérnyomás szívszívbetegség Magosi Judit Mit kell tenned azért, hogy a szív — ami a test legfontosabb funkcióját látja el — sokáig egészséges maradjon? Most megmutatjuk, hogy — a rendszeres testmozgás mellett — milyen ételeket érdemes fogyasztanod ahhoz, hogy ez a kis ketyere még hosszú-hosszú évekig egészségesen dobogjon a mellkasodban. Íme a szív 11 legjobb tápláléka: 1. Q koenzim A Q nélkülözhetetlen tápanyag a szív egészségéhez. Ez az elsődleges szívvédő anyag.

A szív- és érrendszeri betegségek elkerülése szempontjából az alacsony koleszterintartalmú élelmiszerek előnyösek. A zsíroknak fontos szerepük van a zsírban oldódó vitaminok A- D- E- K-vitaminok és az A-vitamin előanyaga, a béta-karotin felszívódásában. Forrás: Gyógyír Szív, keringés, zsírok, koleszterin, diéta