Miért olyan egészséges a mediterrán étrend? - Almapatikák

Mediterrán diéta szív egészsége

Tartalom

    a bél magas vérnyomásának kezelése eperfa levél és szív egészsége

    Forrás: felejtek. Nem véletlenül: számtalan egészségügyi előnnyel kecsegtet. Második helyen a szívbarát DASH diéta áll, aminek fő célkitűzése a magas vérnyomás kialakulásának megelőzése a sószegény étrend segítségével.

    gyengéd szív otthoni egészségügyi ellátás szívápoló egészségügyi monitor magazin

    Szorosan felzárkózik mellé az ún. Mindhárom étrend lényege mediterrán diéta szív egészsége feldolgozott élelmiszerek bevitelének csökkentése és a zöldségekben, gyümölcsökben, hüvelyesekben, teljes kiőrlésű gabonában és diófélékben gazdag, változatos étrend népszerűsítése. A verseny során összesen negyven étkezési rendszert tekintett át huszonhat szakértő különféle egészségügyi szempontból, és a fenti három diétatípus emelkedett ki a tudományosan megalapozott étrendek között.

    vérnyomás napló excel legjobb kiegészítője a szív egészségének

    Kiemelték, hogy igen fontos egy táplálkozási megközelítésnél az is, hogy arra fókuszáljunk, hogy mi az, amit ehetünk és nem, hogy mi van a tiltólistán, és a mediterrán diéta pont ilyen: rengeteg lehetőséget kínál az élvezetes, egészséges működést támogató ételek elkészítésére. És hogy mik is ezek a pozitív egészségügyi előnyök?

    Főoldal » Betegségek » Szív és érbetegségek » A mediterrán étrend segíthet a szívbetegségek megelőzésében Az olívaolajban, magvakban, halban, friss gyümölcsökben és zöldségekben gazdag mediterrán étrend segíthet a szívbetegség és az agyi érkatasztrófa megelőzésében - támasztja alá egy nagyszabású spanyolországi tanulmány. A mostani tanulmány idősebb felnőtt bevonásával készült, akiknél magas volt a szív- és érrendszeri betegségek kockázata. A New England Journal of Medicine című folyóiratban közölt tanulmány készítői véletlenszerűen három csoportba osztották a résztvevőket. Két csoportnak extraszűz olívaolajjal, illetve magvakkal gazdagon kiegészített mediterrán étrendet írtak elő, személyre szabott tanácsadással és csoporttalálkozókkal kiegészítve, míg a harmadik csoport kontrollétrendjét az általánosan fogyasztott alacsony zsírtartalmú tejtermékek, gabonafélék, gyümölcsök és zöldségek alkották. A szakemberek így minden egyéb tényezőt kizárva tudták vizsgálni, hogy az egyes étrendek milyen hatással vannak a szívroham és az agyi érkatasztrófa kialakulására.

    Jelentős mennyiségű tudományos vizsgálat igazolta már, hogy a mediterrán diéta csökkentheti a cukorbetegség, a magas mediterrán diéta szív egészsége, a demencia, a szellemi hanyatlás, a depresszió és a mellrák kialakulását. Emellett összefüggést mutattak ki az erősebb csontozattal, egészségesebb szívvel és hosszabb élettartammal is.

    a hipertónia legújabb kutatása szív egészsége omega 3 halolaj

    A mediterrán étrend követői egyszerű, növényi alapú táplálkozást folytatnak, sok gyümölccsel és zöldséggel, teljes kiőrlésű gabonákkal, babfélékkel, magvakkal, egy kevés diófélével és komoly hangsúlyt kap az olívaolaj is. Más zsiradékot, például vajat ritkán fogyasztanak, ahogy a cukor és más feldolgozott élelmiszerek is csak kivételes alkalmakkor kerülnek az asztalra.

    bél beöntés magas vérnyomás esetén magas vérnyomás esetén a nyomás mértéke

    A vörös hús csupán kis szerepet kap a mediterrán konyhában, helyette inkább az omega-3 zsírsavakban gazdag halaké a főszerep. Sőt a tojás, tejtermékek és szárnyasok is sokkal kisebb hangsúllyal vannak jelen, mint az átlagos nyugati táplálkozásban. Ha a Mediterráneumban élő népekre gondolunk, könnyen megérthetjük azt az alapelvet is, miszerint az étkezés társasági tevékenység és nem csupán bevitt kalóriákról, hanem a közösen elfogyasztott étel élvezetéről, a lassú étkezésről és a jó beszélgetésekről is szól.

    A cikkben hivatkozott linkek:.

    magas vérnyomás az 1 trimeszterben milyen fizikai aktivitás magas vérnyomás esetén