Miért nem célszerű egy teljes edzésszakaszt csak kardiózásra és hasizomra szánni? - Testépítés

Kardió a szív egészségének testépítéséhez. Az eltérő ritmus nem mindig betegség

  • Átvehető
  • Vérnyomáscsökkentő készítmények
  • Hipertónia az ájurvéda szerint
  • Záróizom hipertónia
  • Gyorsabban vagy lassabban ver a szíve?

Melyik a legjobb időpont a kardiózásra? Mit értünk egyáltalán kardió alatt?

kardió a szív egészségének testépítéséhez hipertónia miómákkal

Kardió mozgásformának számít a futás, gyors tempójú kerékpározás, valamint a megfelelő intenzitással végzett úszás is. Az aerob edzéssel ellentétben a kardiózás jelentős pulzusemelkedéssel jár — ezért nem lehet markáns határt húzni az egyes mozgásformák között, hiszen szép számmal akadnak olyanok, akik edzettségüknek köszönhetően a futást is aerob tartományban végzik.

A kardió edzés előnyei Amellett, hogy segít kordában tartani a testzsírt, a kardió edzésnek megkerülhetetlen egészségügyi előnyei vannak.

Kardioedzés kategriába tartozó sportok

Kedvező hatással van a szív egészségére A szív — noha szerkezete különbözik a vázizmokétól — szintén egyfajta izom, és ahhoz, hogy hosszú ideig egészséges maradjon, szüksége van a megfelelő terhelésre.

Gyorsítja az anyagcserét A közepes, vagy magas intenzitású kardió edzések hatására felgyorsul az anyagcserénk, így több kalóriát tudunk elégetni. Kedvező esetben ez a tréninget követően még több óráig fennáll.

kardió a szív egészségének testépítéséhez magas pulzus alacsony vérnyomás

Csökkenti a vércukorszintet Cukorbetegek számára kifejezetten előnyös, és ezért nagyon ajánlott, hogy a diabéteszesek legalább kardió mozgást végezzenek. Az intenzív edzés hatására ugyanis fokozódik a glükózfelhasználás.

Jobb inzulin háztartás

A rendszeres sport stabilan tartja a vércukorszintet, és mérsékli a veszélyes kilengéseket. Kardió és az izomvesztés A legtöbb testépítő és erőemelő az izom- és erőveszteség réme miatt ódzkodik a kardió edzésektől.

Nincs annál kardió a szív egészségének testépítéséhez, mint a nehezen megszerzett eredményeinket elfecsérelni, és az építkezést újra kezdeni. Egy egészséges egyensúly mégis kell.

A gyors gyaloglás és a szív egészsége

Ki mennyi kardiót végezzen? Azt tanácsoljuk, hogy testtípustól függetlenül kardió a szív egészségének testépítéséhez kardiót mindenki illesszen be az edzéstervébe.

A gyors gyaloglás azonban meglepően sok hasznos hatással bír, amelyek közül számos a testépítés céljaival is teljes összhangban van.

Mezomorfok, vagyis a könnyen fejlődő, zsírt is könnyedén leadók nyugodtan végezhetnek heti alkalommal is kardió edzéseket, míg az endomorf —zsírosodásra hajlamos — testtípusú személyek számára a határ a csillagos ég. Majdnem bármikor jó, de csak majdnem.

kardió a szív egészségének testépítéséhez mit kell enni magas vérnyomás esetén

Igyekezz minél távolabb tenni a súlyzós edzéstől, elé semmiképp se rakd, mert nem marad energiád. Súlyzós edzés után már jobb egy fokkal, de így meg jelentősen megnöveli az edzésidőt, és keresztbe tesz a regenerációnak is. Legjobb, ha a kardió edzést olyan napon végzed, amikor nincs súlyzós edzésed, de ha ez nem kivitelezhető, akkor tedd a kettőt olyan távol egymástól, amennyire csak tudod.

A hatékony testformálás nem csupán a kemény edzésről szól, hanem az okos edzésről is! Az alábbiakban bemutatunk 3 fontos alapelvet amit be kell tartanod, ha fejlődni szeretnél. Edzésgyakoriság Természetesen a testmozgás minden nap hasznos tevékenység.

Klasszikus jó példa erre a reggel-este váltás, ízlés szerint kardióval, avagy súlyzózással indítva a napot. Ha okosan osztod be az edzéseidet, nem kell izomtömeg-csökkenéstől tartanod. Kardiózz az egészségedért, és még az is előfordulhat, hogy jobban fejlődsz majd ezzel a kis változtatással.