Alvás és szívkoszorúér-betegség

Alvás szív egészségügyi tanulmány

alvás szív egészségügyi tanulmány sós víz alacsony vérnyomás

Ekkor a legjobb aludni menni a szakemberek szerint A szakemberek szerint a túl korai és túl késői lefekvés is nyilvánvalóan negatív hatással van a cirkadián ritmusra. Este tíz és tizenegy óra között a legideálisabb ágyba kerülni: azok lesznek legritkábban szívbetegek, akik ebben az időszakban hajtják álomra a fejüket - derült ki egy brit vizsgálatból.

A testnek egy 24 órás periódusokban működő belső órája van, ez a cirkadián ritmus, amely a test és a psziché működését szabályozza - idézi az eredményekről beszámoló tanulmány vezető szerzőjét, az Exeteri Egyetemen kutató David Planst közleményében az Európai Kardiológiai Társaság ESC.

Bár az epidemiológiai kutatásból nem lehet ok-okozati következtetéseket levonni, a szakemberek szerint a túl korai és túl késői lefekvés is nyilvánvalóan negatív hatással van a cirkadián ritmusraés így negatív hatással a szív- és érrendszer egészségére. Eddig ezt még egy tudományos kutatás során sem elemezték.

alvás szív egészségügyi tanulmány magas vérnyomás ellen torna

A kutatás során a UK Biobank brit adatbank alapján 88 ezer ember és közötti adatait elemezték. A résztvevők átlagkora 61 év volt, 58 százalékuk nő. Egy kérdőíven részletes információkat adtak meg életmódjukról is, majd a kutatók ezeket az információkat vetették össze a szív- és érrendszeri betegségekpéldául szívinfarktus, agyvérzéskrónikus iszkémiás szívbetegség jelentkezésének gyakoriságával.

alvás szív egészségügyi tanulmány szív egészségbiztosítási vezető

D-vitaminhiány: megduplázza a szívinfarktus és a stroke kockázatát - olvasson tovább! A European Heart Journal - Digital Health című tudományos lapban megjelent vizsgálat során a megfigyelt átlagosan 5,7 év alatt embernél jelentkezett szív- és érrendszeri betegség.

Alvás és szívkoszorúér-betegség - Somnocenter

Ez alvás szív egészségügyi tanulmány résztvevők 3,6 százaléka. A legritkábban azoknál léptek fel ilyen betegségek, akik rendszeresen este 10 és 11 óra között fekszenek le aludni.

Délutáni alvás: már bizonyíték van rá, hogy javítja az egészséget! Most már nyomós oka is van az ebéd utáni sziesztának! Elég hetente egy-két alkalommal szunyókálni délután, hogy csökkentsük a szívroham és a stroke rizikóját — derítette ki egy új kutatás. Mennyi délutáni alvás tesz jót? Azt régóta tudjuk, hogy a pihenés és a stressz csökkentése egyaránt jó hatással van a kardiovaszkuláris rendszerre, míg a kialvatlanság növeli a szív- és érrendszeri panaszok kialakulásának rizikóját.

Annál, aki este 11 és éjfél között kerül ágyba, 12 százalékkal nő meg a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázata, a csak éjféltől kezdődő alvás viszont már 25 százalékkal növeli meg. Ugyanakkor annál is 24 százalékkal növekszik meg az ilyen jellegű betegségek rizikója, aki már este 10 óra előtt lefekszik.

alvás szív egészségügyi tanulmány miben különbözik a magas vérnyomás a vegetatív vaszkuláris dystóniától

A nőknél jóval nagyobb mértékben jelentkezett a alvás szív egészségügyi tanulmány lefekvés negatív hatása, mint a férfiaknál. Forrás: MTI.

alvás szív egészségügyi tanulmány Potentilla és magas vérnyomás